
Najczęstsze błędy przy wprowadzaniu systemu CRM
Data publikacji: 2024-11-28 18:15:09 | ID: 6584bf88251ad |
Najczęstszym powodem porażek przy wprowadzaniu CRM są błędy w procesie projektowania i implementacji systemu! Dla wielu menedżerów oraz osób zajmujących się projektowaniem i wdrażaniem CRM największym problemem jest fakt, iż wiele tego typów systemów nie zwraca kosztów na poniesione inwestycje. W ciągu ostatnich lat pojawiło się mnóstwo artykułów, w, których został opisany powód takiej sytuacji.
Czynniki wpływające na porażkę wprowadzanego systemu klasy CRM
- Implementacja bez wcześniejszego projektowania „strategii relacji z klientami”
- Zbyt częsta i zbyt obfita komunikacja z klientami
- Uważanie za coś pewnego (założenie z góry), że klienci będą chcieli utrzymywać z nami kontakt
- Implementowanie CRM bez wcześniejszej analizy słabych stron i bez brania tych problemów pod uwagę
- Ograniczenie się do myślenia, że im więcej technologii tym lepsze wyniki.
Jeżeli programy CRM zostały poprawnie zaprojektowane i zaimplementowane, to mogą przynieść ogromne korzyści, nie tylko finansowe i nie tylko dla właścicieli firm, ale też dla klientów.
Jakie są realia systemów CRM?
Rzeczywistość ostatnich lat wskazuje, iż prawidłowe wprowadzenie systemu CRM w firmie jest procesem długotrwałym i stopniowym, gdzie wszystko musi logicznie być następstwem zdarzenia wcześniejszego. Wszystkie aspekty muszą być cały czas monitorowane i analizowane, łącznie z reakcjami klientów. Stosowanie się do tych wytycznych przyczyni się do poprawy sytuacji opisanej na początku case’a, czyli zmaleje ryzyko porażki przy projektowaniu i wprowadzaniu CRM.
Niestety wiele firm nie stosuje się do tych zaleceń i zaczynają cały proces od zakupu gotowego CRM (skomplikowany program komputerowy), który potrafi robić wszystko bez wcześniejszej definicji misji i strategii firmy. Inni natomiast „wyciskają” z klientów wszystko co tylko możliwe, traktując ich całkowicie przedmiotowo. To zadanie i obowiązek zarządu firmy, aby stworzyć programy partnerskie, które uzupełnią strategie firmy i spełnią oczekiwania klientów zaspokajając ich potrzeby.
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
Tagi: systemu, klientów, przy, wprowadzaniu, implementacja, tych, wszystko, monitorowane, analizowane, firmy,