Najczęstsze błędy przy wprowadzaniu systemu CRM

Najczęstsze błędy przy wprowadzaniu systemu CRM

Data publikacji: ID: 6584bf88251ad

Najczęstszym powodem porażek przy wprowadzaniu CRMbłędy w procesie projektowania i implementacji systemu! Dla wielu menedżerów oraz osób zajmujących się projektowaniem i wdrażaniem CRM największym problemem jest fakt, iż wiele tego typów systemów nie zwraca kosztów na poniesione inwestycje. W ciągu ostatnich lat pojawiło się mnóstwo artykułów, w, których został opisany powód takiej sytuacji.

Czynniki wpływające na porażkę wprowadzanego systemu klasy CRM

  • Implementacja bez wcześniejszego projektowania „strategii relacji z klientami”
  • Zbyt częsta i zbyt obfita komunikacja z klientami
  • Uważanie za coś pewnego (założenie z góry), że klienci będą chcieli utrzymywać z nami kontakt
  • Implementowanie CRM bez wcześniejszej analizy słabych stron i bez brania tych problemów pod uwagę
  • Ograniczenie się do myślenia, że im więcej technologii tym lepsze wyniki.

Jeżeli programy CRM zostały poprawnie zaprojektowane i zaimplementowane, to mogą przynieść ogromne korzyści, nie tylko finansowe i nie tylko dla właścicieli firm, ale też dla klientów.

Jakie są realia systemów CRM?

Rzeczywistość ostatnich lat wskazuje, iż prawidłowe wprowadzenie systemu CRM w firmie jest procesem długotrwałym i stopniowym, gdzie wszystko musi logicznie być następstwem zdarzenia wcześniejszego. Wszystkie aspekty muszą być cały czas monitorowane i analizowane, łącznie z reakcjami klientów. Stosowanie się do tych wytycznych przyczyni się do poprawy sytuacji opisanej na początku case’a, czyli zmaleje ryzyko porażki przy projektowaniu i wprowadzaniu CRM.

Niestety wiele firm nie stosuje się do tych zaleceń i zaczynają cały proces od zakupu gotowego CRM (skomplikowany program komputerowy), który potrafi robić wszystko bez wcześniejszej definicji misji i strategii firmy. Inni natomiast „wyciskają” z klientów wszystko co tylko możliwe, traktując ich całkowicie przedmiotowo. To zadanie i obowiązek zarządu firmy, aby stworzyć programy partnerskie, które uzupełnią strategie firmy i spełnią oczekiwania klientów zaspokajając ich potrzeby.

Twoja ocena artykułu:
Dokonaj oceny przyciskiem
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close