
Jak skutecznie wypromować firmę
Data publikacji: 2024-10-29 06:13:55 | ID: 6584bf88361b3 |
Skoro wiesz już jaka misja i wizja jest określona dla Twojego przedsiębiorstwa dobrze, jeśli przygotujesz dla niej odpowiednie imię. Jeśli nie wiesz, jaką nazwę dla firmy wybrać, przeczytaj ten tekst, by rozwiać swoje wątpliwości i uwzględnić bardzo istotne szczegóły.
Jak Cię widzą, tak Cię piszą
Większość Twoich klientów zetknie się z Twoim biznesem, trafiając na nazwę przedsiębiorstwa. Dlatego już na tym etapie rozumiesz, że nie może to być przypadkowy wyraz czy tytuł. Nie chodzi jedynie o to, by odróżnić się od innych marek lub firm. Powinno zależeć Ci na unikalności i wzbudzeniu zaufania u odbiorców.
Nazwa, która nie kojarzy się z produktem lub wywołuje negatywne emocje, nie będzie zachęcała ludzi do współpracy. Równie trudno może być z nawiązaniem relacji biznesowych z inwestorami.
Jak wymyślić chwytliwą nazwę?
Zadanie to wymaga od Ciebie odpowiedniego przygotowania i cierpliwości. Możesz oczywiście liczyć na jakiś przebłysk lub natchnienie, ale najlepsze nazwy są wynikiem ciężkiej pracy. Co powinieneś uwzględnić przy jej wymyślaniu? Pamiętaj, że między nazwą a wizerunkiem firmy istnieje ścisły związek. Dlatego musi ona, poza pozytywnymi skojarzeniami, łączyć się ściśle z branżą, w jakiej działasz. Jeśli będzie myląca, nie wzbudzisz w ludziach zaufania.
Czy znasz firmy, których nazwy zawierają się w jednym bądź dwóch wyrazach? Jest ich mnóstwo. A jak często spotykasz się z przedsiębiorstwami o rozbudowanych tytułach? Takie również istnieją, ale nie należą do zbyt rozpoznawalnych. Bez względu na płaszczyznę, w jakiej planujesz działać, możesz stworzyć unikalną, chwytliwą i krótką nazwę, która będzie nierozerwalnie związana z Twoim biznesem. To jest właśnie klucz do promocji firmy.
To jeszcze nie koniec Twojej pracy. Uwzględnij również to, że z czasem Twoja firma może rozszerzyć swoją działalność. Z tego powodu jej nazwa nie może się ograniczać do wąskiego zakresu usług czy produkowanych przedmiotów. Przyjmij, że chcesz zacząć od mycia witryn sklepowych. Nazwa „mycie witryn” może być dobra na start, ale co będzie, gdy zajmiesz się jeszcze innymi usługami porządkowymi? Potencjalni klienci będą Cię omijać podczas poszukiwań.
Dlaczego pozytywne skojarzenia są istotne
Uwzględnienie wartości, jakie są cenne dla Twoich klientów, pozwoli Ci do nich dotrzeć. Świetnym przykładem jest kampania reklamowa pewnej firmy, która zajmuje się produkcją napojów energetycznych. Rozszerzając swoją działalność na kraje arabskie, posłużyła się komiksem ukazującym zmęczonego człowieka, który pije napój, po czym odzyskuje siły. Kampania ta okazała się niestety chybiona. Z jakiego powodu?
W krajach arabskich czyta się od prawej do lewej. Inwestorzy, więc zrozumieli, że człowiek, który pije ten napój, pada bezsilny. Z tego właśnie powodu warto, żebyś włożył dużo wysiłku w zrozumienie pozytywnych skojarzeń Twoich klientów. Pomoże Ci to w promocji firmy. Co więcej, jeśli zamierzasz zdobywać rynki zagraniczne, upewnij się, jakie znaczenie ma nazwa w obcych językach. Unikniesz w ten sposób niezręcznych sytuacji.
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
library_books Gwarantowanie bezpieczeństwa danych przy outsourcingu IT » | |
library_books Tanie pożyczki bankowe » | |
library_books Biznes plan dla banku » |